Vier categorieën cliënten, relaties:
(1) Cliënten, Relaties
(2) Bezoekers van onze website (bijvoorbeeld gegevens als u het contactformulier invult of zich aanmeldt voor het ontvangen van onze nieuwsbrief)
(3) Deelnemers van een door ons georganiseerde bijeenkomst
(4) Bezoekers kantoorpand
Welke persoonsgegevens verwerken we?
(1)
- Contactgegevens van cliënt of diens wettelijke vertegenwoordiger (zoals voorletters, voornaam, achternaam, geslacht, titel, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres)
- Gegevens in verband met de behandeling van de zaak of de beslechting van het geschil (zoals gegevens over de wederpartij)
- Gegevens in verband met het berekenen of vastleggen van declaraties, het doen van betalingen en het innen van vorderingen
- in sommige zaken worden bijzondere persoonsgegevens verwerkt – bijzondere persoonsgegevens zijn aldus de AVG onder meer – gegevens over de gezondheid van een persoon of persoonsgegevens van strafrechtelijke aard.
(2)
- Contactgegevens (zoals naam , e-mailadres)
- Het achtergelaten bericht met eventueel achtergelaten persoonsgegevens in dat bericht
(3)
- Contactgegevens (zoals voorletters, voornaam, achternaam, geslacht, titel, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, gegevens bedrijf, functie)
(4)
- Contactgegevens (zoals voornaam, achternaam, bedrijfsnaam)
Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
(1)
- De overeenkomst van opdracht
- Dienstverlening en advisering
- Inkoop van diensten en producten bij onze leverancier
- Om een klantenadministratie en debiteurenbeheer te voeren
- Relatiebeheer, marketing, klantenadministratie en servicedoeleinden
- Verkoopbevorderende activiteiten (informatie te verstrekken over ontwikkelingen en onze dienstverlening)
- Respons op onze marketingactiviteiten te meten en marktonderzoek uit te voeren
- Uw toestemming
(2), (3)
- Voor servicedoeleinden: reageren op uw verzoek in het contactformulier en vervolgstappen te bepalen
- Relatiebeheer, marketing, klantenadministratie en servicedoeleinden
- Respons op onze marketingactiviteiten te meten en marktonderzoek uit te voeren
- Verkoopbevorderende activiteiten (informatie te verstrekken over ontwikkelingen en onze dienstverlening)
(4)
- Voor interne controle en beveiliging
Wat is de grondslag van het gebruik van persoonsgegevens?
(1)
- De uitvoering van onze overeenkomst met de betrokkene
- Het voldoen aan onze wettelijke verplichtingen bijvoorbeeld aan de vereisten van de Wwft
- Het behartigen van uw belangen
- Het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen om onze dienstverlening zo goed en efficiënt mogelijk aan onze cliënten te kunnen verlenen
(2)
- Het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen om onze dienstverlening zo goed en efficiënt mogelijk aan onze cliënten te kunnen verlenen
- Onze website zo goed en efficiënt mogelijk te gebruiken en onze relaties te informeren over onze dienstverlening
(3)
- Het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen om onze dienstverlening zo goed en efficiënt mogelijk aan onze cliënten te kunnen verlenen
(4)
- Het behartigen van onze gerechtvaardigde belangen (interne controle en beveiliging)
Wie hebben er toegang tot uw gegevens?
(1) (2) (3) (4)
- Uitsluitend medewerkers van Linssen die de persoonsgegevens nodig hebben om hun werkzaamheden uit te voeren hebben rechtstreeks toegang tot deze gegevens
- Linssen gebruikt verschillende systemen voor de verwerking van persoonsgegevens en de leveranciers. Met deze leveranciers heeft Linssen verwerkersovereenkomst gesloten.
Hoe lang bewaren we persoonsgegevens?
(1)
- persoonsgegevens worden verwijderd nadat de bewaartermijnen op grond van toepasselijke gedrags- en beroepsregels is verstreken, dan wel, als die ontbreken:
- papieren werkdossier: uiterlijk één jaar na afronding van de zaak
- digitaal zaakdossier: vijf jaar na afronding van de zaak
(2)
- we bewaren deze gegevens totdat de vraag/het verzoek is afgehandeld tenzij op grond van gedrags- en beroepsregels of een wettelijke regeling uw gegevens langer moeten bewaren of als langer bewaren echt nodig is voor het uitvoeren van onze activiteiten
(3)
- we bewaren deze gegevens totdat u de bijeenkomst heb t bijgewoond en een eventueel certificaat is toegezonden tenzij wij op grond van gedrags- of beroepsregels of een wettelijke regeling uw gegevens langer moeten bewaren of als langer bewaren echt nodig is voor het uitvoeren van onze activiteiten
(4)
- we bewaren deze gegevens tot maximaal zes maanden nadat u ons kantoorpand hebt bezocht tenzij op grond van gedrags- en beroepsregels uw gegevens langer moeten bewaren of als langer bewaren echt nodig is voor het uitvoeren van onze activiteiten
Waarom is het verstrekken van persoonsgegevens nodig?
(1)
- De verwerking van de persoonsgegevens is nodig als u van onze diensten gebruik maakt omdat wij zonder deze gegevens onze diensten niet goed kunnen verlenen.
(2)
- De verwerking van de persoonsgegevens is nodig als u wilt dat wij uw bericht in behandeling nemen of indien u onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Zonder deze gegevens kunnen wij deze diensten niet goed verlenen.
(3)
- De verwerking van deze persoonsgegevens is nodig als u deel wilt nemen aan de door Linssen georganiseerde bijeenkomst.
(4)
- De verwerking van deze persoonsgegevens is nodig als u toegang wenst tot ons kantoorpand.
Zie verder onze uitgebreide privacyverklaring